środa, 29 kwietnia 2020

UTRWALANIE GŁOSKI DZ


  • Gimnastyka narządów artykulacyjnych – „Przygoda węża” na podstawie „Logopedyczne zabawy grupowe” R. Sprawka i J. Graban. 

    Rodzic opowiada dziecku historyjkę o języczku, który za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zamienił się w węża. Wcześniej prosi go, by podczas słuchania powtarzało po nim odpowiednie ruchy językiem, wargami i zębami przy rozchylonych ustach.

Wąż spał smacznie w swojej jaskini (język leży płasko na dnie jamy ustnej). Kiedy mocniej zaświeciło słońce, zaczął się wiercić (dzieci poruszają czubkiem języka za dolnymi zębami). Obudził się, podniósł (dotykają językiem do dziąseł za górnymi zębami) i rozejrzał dookoła (oblizują górne i dolne zęby od strony wewnętrznej). Chciał wyślizgnąć się ze swojej jaskini (dzieci przeciskają język między zbliżonymi do siebie zębami), ale okazało się, że przejście zablokował duży kamień (przy złączonych zębach rozchylają i łączą wargi). Po kilku próbach udało się ominąć przeszkodę. Wąż wyszedł na zalaną słońcem polanę (wysuwają język daleko do przodu). Zatańczył uradowany (uczestnicy rozchylają usta jak przy uśmiechu, oblizują wargi ruchem okrężnym) i zasyczał głośno (wymawiają sss…).


  •  Utrwalanie głoski dz w wyrazach – karta pracy

 

  •  Powtórz:
dzwonnica przy drodze
cudze pieniądze
dzbanek kukurydzy
zardzewiałe ogrodzenie
Pod miedzą siedzą zające.
Dzieci jedzą rodzynki.
Rydze są bardzo smaczne,
Na dzwonnicy wisi dzwon.
Na podłodze leży pędzel.
Przy drodze rośnie kukurydza.

  • Zabawa oddechowa – Rybki

 


Brak komentarzy: