poniedziałek, 29 marca 2021

TEMAT DNIA: WIOSNA

  • Usprawnianie narządów mowy – Nadeszła wiosna. Czytamy dziecku opowiadanie o języczku. Dziecko we wskazanym momencie wykonuje określone czynności.

    Nadeszła wiosna. Za oknem słychać śpiew ptaków (dziecko naśladuje śpiew ptaków). Języczek wybrał się do lasu przywitać wiosnę. Jechał na koniku („kląskanie”). Na łące zobaczył bociany („kle, kle, kle”). Zatrzymał się na leśnej polanie („prrr”). Zsiadł z konia (hop), rozejrzał się wokoło (oblizywanie warg ruchem okrężnym). Świecił słońce, wieje delikatny wiatr (krótki wdech nosem i wydech ustami). Jest ciepło i przyjemnie (dziecko uśmiecha się). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachnie wiosną (dziecko oddycha głęboko, wdech nosem i wydech ustami). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychanie powietrza nosem) i kichną („apsik”). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża („ziewanie”). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia („hop”) i pogalopował do domu („kląskanie”). 

     

    • Zabawa słuchowa – Wiosna czy zima? Dziecko słucha informacji związanych z wiosną i zimą. Jeżeli stwierdzi, że informacja dotyczy wiosny klaszcze w ręce.

    Przylatują bociany z ciepłych krajów.

    Wieje mroźny wiatr i pada śnieg.
    Z norki wychodzi zaspany jeż.

    Lepimy bałwana i zjeżdżamy na sankach.

    W ogrodzie zakwitły krokusy.

    Niedźwiedź budzi się z zimowego snu. 

     Określanie położenia w przestrzeni - "Wiosenne drzewo"

    Wytnij poniższe obrazki, posłuchaj i połóż je w odpowiednim miejscu:

    1.      Na drzewie siedzi skowronek.

    2.      Nad drzewem leci bocian.

    3.      Pod drzewem rośnie sasanka.

    4.      Obok drzewa stoi jeż.


Brak komentarzy: