(doskonalenie sprawności
artykulacyjnej, wdrażanie narządów artykulacyjnych do wyraźnej pracy podczas
mówienia, rozwijanie słuchu fonemowego, kształtowanie prawidłowego toru
oddechowego)
- Zabawa artykulacyjna – wiersz „Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna? Ewy Stadtmüller.
„Ko ,ko ,ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna?” Czytamy dziecku wiersz zachęcając je
do uzupełnienia jego treści.
Jestem mały
poliglota,
bo rozumiem psa i kota,
ptasi język także znam,
zaraz udowodnię wam.
Kotek miskę mleka miał,
Pyszne było- miauknął:... ...
Piesek też by pewnie chciał.
Szczeka głośno: ... ...
Małej myszce ser się śni.
Piszczy cicho:... ...
Kurka zniosła jajek sto.
Gdacze o tym:... ...
Kaczka śliczne piórka ma.
Kwacze dumnie: ... ...
Nad jeziorem żabek tłum
Kumka sobie:... ...
Jak to dobrze kumie, kumie,
że ktoś po żabiemu umie.
bo rozumiem psa i kota,
ptasi język także znam,
zaraz udowodnię wam.
Kotek miskę mleka miał,
Pyszne było- miauknął:... ...
Piesek też by pewnie chciał.
Szczeka głośno: ... ...
Małej myszce ser się śni.
Piszczy cicho:... ...
Kurka zniosła jajek sto.
Gdacze o tym:... ...
Kaczka śliczne piórka ma.
Kwacze dumnie: ... ...
Nad jeziorem żabek tłum
Kumka sobie:... ...
Jak to dobrze kumie, kumie,
że ktoś po żabiemu umie.
- Gimnastyka narządów mowy – „Obiad kotka”
- kotek je –
układamy dłonie w kształcie miseczki, wysuwamy język z buzi a następnie
chowanie go, wykonują ruchy naśladujące wylizywanie,
- oblizuje z
zadowoleniem górną wargę, potem dolną, następnie górną i dolną jednocześnie w
prawą stronę , potem w lewą,
- po jedzeniu myje
ząbki górne językiem, potem dolne,
- okazuje
zadowolenie – mruczy,
- Zabawa ortofoniczna – Głosy zwierząt. Dziecko nazywa a następnie naśladuje odgłosy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&t=91s
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz