piątek, 3 kwietnia 2020

TEMAT DNIA: Zabawy ze zwierzętami.


(doskonalenie sprawności artykulacyjnej, wdrażanie narządów artykulacyjnych do wyraźnej pracy podczas mówienia, rozwijanie słuchu fonemowego, kształtowanie prawidłowego toru oddechowego)


  • Zabawa artykulacyjna – wiersz „Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna? Ewy Stadtmüller.

„Ko ,ko ,ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna?” Czytamy dziecku wiersz zachęcając je do uzupełnienia jego treści.  
Jestem mały poliglota,
bo rozumiem psa i kota,
ptasi język także znam,
zaraz udowodnię wam.
Kotek miskę mleka miał,
Pyszne było- miauknął:... ...
Piesek też by pewnie chciał.
Szczeka głośno: ... ...
Małej myszce ser się śni.
Piszczy cicho:... ...
Kurka zniosła jajek sto.
Gdacze o tym:... ...
Kaczka śliczne piórka ma.
Kwacze dumnie: ... ...
Nad jeziorem żabek tłum
Kumka sobie:... ...
Jak to dobrze kumie, kumie,
że ktoś po żabiemu umie.

  • Gimnastyka narządów mowy – „Obiad kotka”

- kotek je – układamy dłonie w kształcie miseczki, wysuwamy język z buzi a następnie chowanie go, wykonują ruchy naśladujące wylizywanie,
- oblizuje z zadowoleniem górną wargę, potem dolną, następnie górną i dolną jednocześnie w prawą stronę , potem w lewą,
- po jedzeniu myje ząbki górne językiem, potem dolne,
- okazuje zadowolenie – mruczy,

Brak komentarzy: