środa, 6 maja 2020

TEMAT: Wąż, mucha i konik polny – utrwalanie głosek przedniojęzykowo-zębowych, kształcenie słuchu fonematycznego.


Cele:
- różnicowanie głosek szeregu syczącego s, z, c
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- kształtowanie koordynacji słuchowo-ruchowej
  • Syczące zwierzęta – przypomnienie realizacji głosek przedniojęzykowo-zębowych s, z, c,
Przedstawiamy dziecku trzy zwierzątka, które będą towarzyszyły podczas zabaw. Mówimy gdzie żyją, w jaki sposób się poruszają oraz jakie wydają odgłosy:
- wąż pełza – sss…
- mucha fruwa – zzz….
- konik polny skacze – cyk, cyk, cyk.
  • Zabawa słuchowo-ruchowa „Czyj to odgłos?” Pokazujemy dziecku plansze ze zwierzętami i jeszcze raz przypominamy jakie odgłosy wydają. Następnie prosimy dziecko, aby uważnie słuchało odgłosów i wskazało odpowiednie zwierzątko. Prowadzący wymawia wyraźnie dźwięki (sss…, zzz…, cyk cyk cyk).  
  • Zabawa słuchowo-artykulacyjna – Poszukiwanie wyrazów. Wymawiamy sylabę z głoską s, z lub c. Zadaniem dziecka jest dołączenie kolejnej sylaby tak, by powstało słowo.
  • Co słyszysz na początku słowa? – kształcenie słuchu fonematycznego. 

Brak komentarzy: