Cele:
- utrwalanie prawidłowej wymowy głoski s
- usprawnianie motoryki artykulacyjnej
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego
- utrwalanie prawidłowej wymowy głoski s
- usprawnianie motoryki artykulacyjnej
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego
- Zagadka (wg J. Stec, Zagadki dla najmłodszych)
„Nie
chodzi, a peÅ‚za, syczy groźnie wciąż, bo to jest…” (wąż)
- Przypomnienie wymowy głoski [s].
Zwracamy dziecku uwagÄ™ na
to, że podczas naśladowania głosu węża wymawiając głoskę s, układa język za
zębami, łączy zęby i rozchyla wargi. Przypomina o tym, by język nie wsuwał się
między zęby.
- Gimnastyka narzÄ…dów mowy – Przygoda węża
Wąż spał smacznie w swojej
jaskini (język leży płasko na dnie jamy ustnej). Kiedy mocniej zaświeciło
słońce, zaczął się wiercić (dziecko porusza czubkiem języka za dolnymi
zębami). Obudził się, podniósł (dotyka językiem do dziąseł za górnymi zębami)
i rozejrzał dookoła (oblizuje górne i dolne zęby od strony wewnętrznej). Chciał
wyślizgnąć się ze swojej jaskini (dziecko przeciska język między zbliżonymi do
siebie zębami), ale okazało się, że przejście zablokował duży kamień (przy
złączonych zębach rozchyla i łączy wargi). Po kilku próbach udało się ominąć
przeszkodę. Wąż wyszedł na zalaną słońcem polanę (wysuwa język daleko do
przodu). Zatańczył uradowany (rozchyla usta jak przy uśmiechu,
oblizuje wargi ruchem okrężnym) i zasyczaÅ‚ gÅ‚oÅ›no (wymawia sss…).
- Zabawa oddechowa – TaÅ„czÄ…ce węże. Wykonujemy papierowe węże i zawieszamy je na nitkÄ™ (instruktaż wykonania węża: https://www.youtube.com/watch?v=fuUiuW-ubiQ). Polecamy dziecku dmuchać na niego delikatnie ciÄ…gÅ‚ym strumieniem powietrza, tak aby zaczÄ…Å‚ ,,taÅ„czyć” (obracać siÄ™ w kółko).
- Gra planszowa z głoską s.
Dziecko rzucając kostką i przesuwając swój pionek Nazywa obrazek zwraca uwagę na
prawidłową wymowę głoski s.
https://br.pinterest.com/pin/603763893779541516 - Karta pracy
Ewa Bielecka-Nowakowska „Zeszyt ćwiczeÅ„ logopedycznych”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz