Cele:
-
różnicowanie głosek szeregu syczącego s, z, c
-
rozwijanie słuchu fonematycznego
-
kształtowanie koordynacji słuchowo-ruchowej
- Syczące zwierzęta – przypomnienie realizacji głosek przedniojęzykowo-zębowych s, z, c,
Przedstawiamy
dziecku trzy zwierzątka, które będą towarzyszyły podczas zabaw. Mówimy gdzie
żyją, w jaki sposób się poruszają oraz jakie wydają odgłosy:
-
wąż pełza – sss…
-
mucha fruwa – zzz….
-
konik polny skacze – cyk, cyk, cyk.
- Zabawa słuchowo-ruchowa „Czyj to odgłos?” Pokazujemy dziecku plansze ze zwierzętami i jeszcze raz przypominamy jakie odgłosy wydają. Następnie prosimy dziecko, aby uważnie słuchało odgłosów i wskazało odpowiednie zwierzątko. Prowadzący wymawia wyraźnie dźwięki (sss…, zzz…, cyk cyk cyk).
- Zabawa słuchowo-artykulacyjna – Poszukiwanie wyrazów. Wymawiamy sylabę z głoską s, z lub c. Zadaniem dziecka jest dołączenie kolejnej sylaby tak, by powstało słowo.
- Co słyszysz na początku słowa? – kształcenie słuchu fonematycznego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz