Cele:
- utrwalanie prawidłowej wymowy głoski s
- usprawnianie motoryki artykulacyjnej
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego
- utrwalanie prawidłowej wymowy głoski s
- usprawnianie motoryki artykulacyjnej
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego
- Zagadka (wg J. Stec, Zagadki dla najmłodszych)
„Nie
chodzi, a pełza, syczy groźnie wciąż, bo to jest…” (wąż)
- Przypomnienie wymowy głoski [s].
Zwracamy dziecku uwagę na
to, że podczas naśladowania głosu węża wymawiając głoskę s, układa język za
zębami, łączy zęby i rozchyla wargi. Przypomina o tym, by język nie wsuwał się
między zęby.
- Gimnastyka narządów mowy – Przygoda węża
Wąż spał smacznie w swojej
jaskini (język leży płasko na dnie jamy ustnej). Kiedy mocniej zaświeciło
słońce, zaczął się wiercić (dziecko porusza czubkiem języka za dolnymi
zębami). Obudził się, podniósł (dotyka językiem do dziąseł za górnymi zębami)
i rozejrzał dookoła (oblizuje górne i dolne zęby od strony wewnętrznej). Chciał
wyślizgnąć się ze swojej jaskini (dziecko przeciska język między zbliżonymi do
siebie zębami), ale okazało się, że przejście zablokował duży kamień (przy
złączonych zębach rozchyla i łączy wargi). Po kilku próbach udało się ominąć
przeszkodę. Wąż wyszedł na zalaną słońcem polanę (wysuwa język daleko do
przodu). Zatańczył uradowany (rozchyla usta jak przy uśmiechu,
oblizuje wargi ruchem okrężnym) i zasyczał głośno (wymawia sss…).
- Zabawa oddechowa – Tańczące węże. Wykonujemy papierowe węże i zawieszamy je na nitkę (instruktaż wykonania węża: https://www.youtube.com/watch?v=fuUiuW-ubiQ). Polecamy dziecku dmuchać na niego delikatnie ciągłym strumieniem powietrza, tak aby zaczął ,,tańczyć” (obracać się w kółko).
- Gra planszowa z głoską s.
Dziecko rzucając kostką i przesuwając swój pionek Nazywa obrazek zwraca uwagę na
prawidłową wymowę głoski s.
https://br.pinterest.com/pin/603763893779541516 - Karta pracy
Ewa Bielecka-Nowakowska „Zeszyt ćwiczeń logopedycznych”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz