poniedziałek, 11 maja 2020

Temat: ZOO - usprawnianie narządów mowy, kształcenie słuchu fonematycznego, kształcenie prawidłowego toru oddechowego.


  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych – „W ZOO”

Razem z dziećmi z przedszkola pojechaliśmy na wycieczkę do zoo (wibrujemy wargami, robiąc „motorek”). Na miejscu pani kupiła  bilety,  a  my  ustawiliśmy  się  parami  (dotykamy  czubkiem  języka  raz  jednej,  raz  drugiej  dolnej  „jedynki”).  Pierwszą zagrodą, jaką zobaczyliśmy, był wybieg dla wilków, które groźnie szczerzyły kły (robimy groźną minę, pokazując zęby). Ale my się ich wcale nie baliśmy, bo były za wysokimi kratami (dotykamy  językiem  wałka  dziąsłowego).  Bardziej  przyjazne okazały się zebry, które akurat jadły świeżą trawę (naśladujemy żucie). Lwy wylegiwały się na kamieniach (kładziemy płaski język za dolnymi zębami), a żyrafy skubały zielone listki (dotykamy  językiem  każdego  górnego  zęba).  W  wodzie  chłodziły  się  wielkie  hipopotamy  (ziewamy),  a  obok  nurkowały  nieduże pingwiny (dotykamy językiem naprzemiennie dolnych i  górnych  zębów).  Rozbawiła  nas  rodzina  małp,  która  robiła  wesołe miny (uśmiechamy się szeroko) i skakała z gałęzi na gałąź (dotykamy językiem kącików ust). Najbardziej podobała mi się wielka klatka z papugami (ściągamy usta w „dzióbek”)! Siadały na ramieniu i skubały nasze bluzki (wypychamy językiem policzki). To był udany dzień!
  • Wierszyki ćwiczące języki
http://www.kreatywniewdomu.pl/2015/09/wierszyki-cwiczace-jezyki-logopedyczna.html
  • Zabawa oddechowa – Smok
 

Brak komentarzy: